16 d’agost, 2010

La Casa Sosegada


Hola companys, torno a ser amb vosaltres, passats uns mesos de feina intensa, i a punt d'agafar les vacances, em reincorporo, agraïda pels comentaris que m'heu anat deixa'n durant tot aquest temps, intentaré posar-me al dia :) us dedico una imatge, i unes línies del llibre: La casa sosegada, d'en Antonio Gala que trobo molt interessant, espero que us agradi, mil petons.


La nuestra es la cultura de la prisa, de la mala prisa. Sólo hay metas muy próximas, casi inmediatas, porque no calculamos a más largo plazo. Todo es un imperativo de la urgencia, que no insiste en nada ni da lugar a profundizar nada. Las máquinas, hechas para abreviar, no creo que nos ayuden a ser más nosotros, sino menos: nos suicidan. La falta de contactos reposados atrofian nuestros sentidos y nos sumen en un líquido idéntico, como peces giróvagos. Cuando a alguien se le ocurre darnos una noticia personal o lejana o íntima, nos quedamos mirándolo, porque nuestro apresuramiento no está hecho para semejantes cantinelas. La amistad se ha convertido en una cuestión de barra, y el amor, en un bufé sin sillas. El éxito deja de serlo en caso de no ser juvenil e instantáneo. Nada nos compensa de una espera.
¿Cuanto dura hoy un libro en un escaparate o en las mesas de la librería? ¿Cuanto una tendencia en la pintura o en la música, cuánto un disco? Se tienen que sustituir unos a otros a galope. Se persiguen, al galope también, la originalidad y la novedad, no el arte verdadero, que es un producto del sosiego. De un vistazo se juzga todo, de un día para otro. Sube una ola y cae, se estrella su cresta.

Antonio Gala

8 comentaris:

garbi24 ha dit...

Ben tornada, ja veus continuem per aquí intentant assossegar-nos del possible stres del estiu....

Jesús M. Tibau ha dit...

bentornada. Petons

Rita ha dit...

Bentornada, bonica!
Petons!

Ramon Aladern ha dit...

Saps que soc un més dels que estan contentíssims de la teva tornada.
Un petó.

Joan Calsapeu-Layret ha dit...

el lloc on t'hi sents en pau, i del temps, el què en fas, com el vius i amb qui el vius.

que passis unes bones vacances, merescudes!

Joan ha dit...

Pertany a les silencioses reivindicacions, el contingut de la cita que comparteixes (personalment m'ha agradat molt); difícils reivindicacions, però factibles. Renoi, m'he precipitat, allò que primer volia expressar -de debò- és l'acontentament, meu, de veure't, sempre amb la discreció deguda, novament a través de les finestretes de les teves fotografies.
Una abraçada.

sargantana ha dit...

en Gala, cada dia m'agrada mes i mes
i que siguis per aqui de nou tambe
benvinguda, maca!!

mil petons

AMO SINIESTRO ha dit...

En muchas "naturalezas muertas" como esta de tratamiento impecable echo en falta algo más para que simplemente deje de ser la foto típica (aunque se agradece como no sabes la ausencia de flash y el trato correcto de la silueta en el jarro) y es por ejemplo una figura borrosa y en movimiento, una simple mano movida y fuera de foco le da otra dimensión insospechada, habla de la vida que ocurre.